100 % DATING - 100 % GRATIS
drunknpiratePrøver lige at starte lidt mere kønsdebat, med udspring i dette klip fra filmen Roger Dodger;
http://www.youtube.com/watch?v=4YOB48WGM4Y
hans pointe er at set med darwinistiske øjne vil mænd med mindre de gør sig selv nyttige for kvinden ved f.eks. at kunne finde vej og løfte ting vil deres formål blive mindre og mindre indtil mænd tilsidst ikke har noget at tilbyde kvinden og ender med efter 10-15 generationer at være 'slaver' for kvinden, og at det faktisk vil ske uanset, bl.a. nævner han at kvinder kan få børn uden mænd, ved at bruge andre celler end sædceller, og den forskning ER faktisk også igang;
http://news.nationalgeographic.com/news/2004/...
Så måske er denne these, omend dens ekstreme dystopiske tone ikke HELT forkert?
Jeg synes lidt at det kunne blive en interessant debat, sætter det nogle tanker i gang?
drunknpirateså med andre ord er det fordi du gerne vil have din partner er tager kontrol og dominerer i sengen?
Så kunne jeg lige provokere lidt og spørge om du så også vil have en mand der tager kontrol og dominerer over jeres forhold? Og hvis det er tilfældet om det så ikke er logisk at mænd generelt bør tage kontrol og dominere over samfundet?
Det synes jeg jo er en logisk tankerække, selv er jeg mere interesseret i ligestilling i sengen, i forholdet og i samfundet, bare lige for at pointere at jeg ikke går ind for uligestilling![]()
drunknpirateproblemet er at mænd og kvinder ikke har 'lige muligheder' socialt, og jeg ved ikke om der så er tale om en uligestilling men jo rent juridisk set bør mænd og kvinder nu næsten have ligestilling, men vi spænder alligevel ben for os selv, og hinanden socialt ved at putte os ind i forældede kønsroller der gør at en kvindelig chef står overfor en større social udfordring end en mandlig chef, f.eks. ved at hun skal følge et adfærdsmønster som nogle opfatter som maskulint og det fremmedgør hende for hendes kollegaer.
På samme tid synes jeg det skader mænd på den måde at de står i en situation hvor de får at vide fra den ene side at de skal opføre sig som kvinder og passe børn, tage barsel, lave mad, rydde op osv. og fra den anden side at de skal opføre sig som mænd der dominerer kvinden og tager ansvaret og kontrollen over forholdet, og de to ting kan jeg virkelig ikke se som forenelige.
Jeg synes det er væsentligt fordi kønsrollerne for 100 år siden afspejlede vores samfund, det gør de ikke længere og alligevel er der ingen der stiller spørgsmålstegn ved det, ud over feminister som bliver rasende når man siger at ordet feminist er kønsdiskriminerende da det automatisk sætter kvinden som fokuspunkt for ligestillingsdebatten.
Jeg kunne sagtens blive ved, men starter lige ud med det her![]()
drunknpirateså med andre ord er det fordi du gerne vil have din partner er tager kontrol og dominerer i sengen?
Så kunne jeg lige provokere lidt og spørge om du så også vil have en mand der tager kontrol og dominerer over jeres forhold? Og hvis det er tilfældet om det så ikke er logisk at mænd generelt bør tage kontrol og dominere over samfundet?
Det synes jeg jo er en logisk tankerække, selv er jeg mere interesseret i ligestilling i sengen, i forholdet og i samfundet, bare lige for at pointere at jeg ikke går ind for uligestilling![]()